الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

این وبلاگ در خصوص مباحث ورزشی و علوم مرتبط با آن از جنبه های روانشناسی و جامعه شناسی ورزشی می باشد.

الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

این وبلاگ در خصوص مباحث ورزشی و علوم مرتبط با آن از جنبه های روانشناسی و جامعه شناسی ورزشی می باشد.

الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

با توجه به سرعت اطلاعات و اهمیت به اشتراک گذاشتن آن برای کلیه دوستان و هنرجویان ورزشی بخصوص ورزش کیک بوکس که منجر به طراحی این وبلاگ در راستای انگیزه و .... گردید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

الیت کیک بوکسینگ

گوهردشت الیت کیک بوکسینگ

الیت کیک بوکسینگ رجائی شهر رجایی شهر گوهردشت رزمی رستاخیر

کیک بوکسینگ در گوهر دشت کرج

تمرین در فضای باز جهت ایجاد شور ورنشاط و درو همی در استان البرز

تمرین کیک بوکسینگ در شرایط ایده آل

هزینه ورزش بیماری عدم تحرک بزرگسال

بیمه ورزشی الیت کیک بوکسینگ ج.ا.ا

ثبت نام بیمه ورزشی

مربیان ورزشی در ورزش و سلامت جامعه و سیاستگذاری ورزشی

ورزش و فعالیت بدنی: مفهوم حرکت برای سلامتی

تعطیلی باشگاه های ورزشی در استان البرز

باشگاه رائین خیابان اهری فردیس الیت کیک بوکسینگ

هفتمین دوره مسابقات جهانی الیت کیک بوکسینگ

استاد برشی استاد کیان استاد امین

بهرام شیرزاد سلوشی فرشادربیع افشین جودی

دکترین کیک بوکس الیت کیک بوکسینگ البرز شهرک وحدت

آزمون کمربند الیت کیک بوکسینگ فرشاد ربیع افشین جودی

در شهرستان فردیس - کرج (

باشگاه های ورزشی شهرک وحدت و ...

استان البرز )

گلادیاتور سازی کیک بوکسینگ و رزمی مسابقه

تمرین و آموزش الیت کیک بوکسینگ بهرام شیرزاد سلوشی

آموزش خصوصی کیک بوکسینگ بوکس شهرک وحدت فردیس کرج البرز

آدرس باشگاه های شهرک وحدت

آموزش خصوصی برای کیک بوکسینگ فردیس کرج شهرک وحدت

معلم خصوصی

الیت کیک بوکسینگ هرمزگان

استاد محمد نوروزی

انگیزه و نشاط

  • ۲
  • ۰

عنوان 

                                               مقرون به صرفه بودن طرح های ارجاع به ورزش

چکیده

طرح ارجاع به ورزش (ERS) با هدف شناسایی بزرگسالان غیرفعال در مراقبت های اولیه انجام می شود. متخصص مراقبت های اولیه بیمار را به یک سرویس شخص ثالث ارجاع می دهد که این سرویس مسئولیت تجویز و نظارت بر برنامه ورزشی متناسب با نیاز بیمار را بر عهده دارد. در این مقاله به بررسی مقرون به صرفه بودن برنامه ارجاع به ورزش در ارتقاء فعالیتهای بدنی در مقایسه با مراقبتهای معمول می پردازیم.

مواد و روش ها

یک مدل تحلیلی تصمیم برای برآورد مقرون به صرفه بودن برنامه ارجاع به ورزش از منظر خدمات بهداشت ملی (NHS) در انگلستان تهیه شده است. هزینه ها و پیامدهای برنامه ارجاع به ورزش در طول عمر بیمار مدل شد. داده ها از بررسی منظم ادبیات در مورد بالینی و مقرون به صرفه بودن برنامه ارجاع به ورزش و ورودی های پارامتر در چارچوب مدل سازی بدست آمده است. نتایج به عنوان هزینه های افزایشی تنظیم کیفیت زندگی در سال(QALY)  بیان شده است. تجزیه و تحلیل حساسیت قطعی و احتمالی تأثیر متغیر فرضیه های هزینه و اثر بخشی برنامه ارجاع به ورزش را مورد بررسی قرار داده است. تجزیه و تحلیلهای زیر گروهی ، مقرون به صرفه بودن برنامه ارجاع به ورزش را در افراد کم تحرک با یک شرایط اساسی مورد بررسی قرار داده است.

یافته ها

در مقایسه با مراقبت های معمول ، میانگین هزینه های افزایشی طول عمر برای هر بیمار جهت برنامه ارجاع به ورزش 169 پوند و میانگین افزایشی  هر واحد تنظیم کیفیت زندگی در سال 0.008 بودکه با محاسبه یک نسبت افزایش نرخ هزینه-اثربخشی برای برنامه ارجاع به ورزش به ازای هر یک واحد تنظیم کیفیت زندگی در سال 20،876 پوند  بصورت میانگین در افراد کم تحرک وضعیت پزشکی تشخیص داده شده که 51٪ احتمال دارد که برنامه ارجاع به ورزش با 20،000 پوند درهر تنظیم کیفیت زندگی در سال و 88٪ احتمال اینکه برنامه ارجاع به ورزش با 30،000 پوند در هر تنظیم کیفیت زندگی در سال مقرون به صرفه هست ، باشد. در تجزیه و تحلیل های زیر گروه ، هزینه برای تنظیم کیفیت زندگی در سال برای برنامه ارجاع به ورزش در افراد چاق کم تحرک 14.618 پوند بود ، و درافراد کم تحرک با فشارخون( 12.834 پوند) و افراد کم تحرک با افسردگی ( 8.414 پوند) هزینه برای تنظیم کیفیت زندگی در سال تخمین زده شده بود.

 نتیجه گیری

طرح های ارجاع به ورزش با افزایش متوسط ​​هزینه ها و مزایای آن همراه است. با این حال ، مقرون به صرفه بودن طرح های ارجاع به ورزش نسبت به تغییرات جزئی در اثربخشی و هزینه طرح های ارجاع به ورزش بسیار حساس است و عمدتاً به دلیل محدودیت در شواهد اثربخشی بالینی ، در معرض عدم قطعیت است. بنابراین ، تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر بالینی ERS به شدت توصیه می شود. ( انتظار می رود گنجاندن شرایط دیگر ، مانند بیماری اسکلتی عضلانی و سلامت روان ، مقرون به صرفه تر بودن ERS را بهبود بخشد.)

کلمات کلیدی

 هزینه های ورزشی- سلامت – طرح ارجاع به ورزش-فعالیت بدنی-تنظیم کیفیت زندگی- خدمات بهداشت ملی در انگلستان- ERS- QALY- NHS

نکات قابل توجه متن مقاله

1-فعالیت بدنی کم یک مسئله مهم بهداشت عمومی در انگلستان است زیرا با افزایش خطر ابتلا به بیش از 20 وضعیت بهداشتی از جمله بیماری کرونوری قلب (CHD) ، سرطان ، دیابت و سکته مغزی همراه است و در کشورهای با درآمد بالا ده علت اصلی مرگ  در بین برترین ها رتبه بندی می شود.

2- در انگلیس تخمین زده می شود که عدم فعالیت بدنی سالانه حدود 8.3 میلیارد پوند برای اقتصاد هزینه دارد ، از این میزان بین 1 تا 1.8 میلیارد پوند با درمان بیماریهای مرتبط با عدم تحرک جسمی همراه است. علیرغم تأثیرات منفی عدم تحرک بدنی ، تنها 39٪ از مردان و 29٪ از زنان در انگلیس گزارش دادند که سطح توصیه شده برای فعالیت "از نظر جسمی" را مد  نظر قرار می دهند ولی داده های آماری و عملی بدست آمده از ابزار شنجش،  فقط 6٪ از مردان و 4٪ از خانم ها میزان توصیه شده را رعایت کرده اند (حالت فعال مطابق با ادبیات اثربخشی و فعالیت بدنی برای راهنمایی سلامت تعریف شده است یعنی انجام حداقل 90-150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته.جمله نهایی که داخل پرانتز ذکر شده است چهارچوب نظری این تحقیق است.)

3- طی یک دهه گذشته ، برنامه های ارجاع ورزش (ERS) به یکی از متداول ترین مداخلات مورد استفاده در ارتقاء فعالیت های بدنی در مراقبت های اولیه تبدیل شده است .

4- این مدل گروهی از افراد را در سنین 40 تا 60 سال در نظر می گیرد که در حالت کم تحرک حضور دارند. سن جمعیت به عنوان منعکس کننده شواهد در مورد اثربخشی ERS انتخاب شد.

5- قضاوت در مورد مقرون به صرفه بودن ERS ، از لحاظ تصمیم گیری ، به حداکثر مقدار تصمیم گیرندگان که مایل هستند برای به دست آوردن یک واحد اضافی از اثربخشی  ( در این مورد ،تنظیم کیفیت زندگی در سال)  وابسته باشند ، بستگی دارد. این قضاوت را می توان از طریق ارائه یک منحنی پذیرش مقرون به صرفه بودن ، مشاهده کرد. وقتی آستانه 30،000 پوند در هر تنظیم کیفیت زندگی در سال در نظر گرفته شود ، این افزایش به 0.879 می رسد.

6- هزینه برای تنظیم کیفیت زندگی در سال از طرح ارجاع به ورزش در مقایسه با مراقبت های معمول که بین 8،414 و 14.618 پوند است ، می تواند در 20،000 پوند در آستانه تنظیم کیفیت زندگی در سال مقرون به صرفه در نظر گرفته شود.

7-این مطالعه به بررسی مقرون به صرفه بودن ERS در ارتقاء فعالیتهای بدنی در مقایسه با مراقبتهای معمول در یک مرکز مراقبتهای اولیه می پردازد. با استفاده از یک چارچوب تجزیه و تحلیل ابزار هزینه ، این مطالعه از تحقیقات قبلی به عنوان نقطه عزیمت استفاده می کند و از این طریق با استفاده از سنتز شواهد و از طریق تجزیه و تحلیل بیشتر مقرون به صرفه بودن طرح های ارجاع به ورزش در افراد با شرایط پیش موجود ، پایه گذاری می شود.

8- منبع : Springer

  • ۹۹/۰۳/۰۵
  • بهرام شیرزادسلوشی

هزینه ورزش بیماری عدم تحرک بزرگسال