الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

این وبلاگ در خصوص مباحث ورزشی و علوم مرتبط با آن از جنبه های روانشناسی و جامعه شناسی ورزشی می باشد.

الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

این وبلاگ در خصوص مباحث ورزشی و علوم مرتبط با آن از جنبه های روانشناسی و جامعه شناسی ورزشی می باشد.

الیت کیک بوکسینگ استان البرز--- کیک بوکسینگ

با توجه به سرعت اطلاعات و اهمیت به اشتراک گذاشتن آن برای کلیه دوستان و هنرجویان ورزشی بخصوص ورزش کیک بوکس که منجر به طراحی این وبلاگ در راستای انگیزه و .... گردید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

الیت کیک بوکسینگ

گوهردشت الیت کیک بوکسینگ

الیت کیک بوکسینگ رجائی شهر رجایی شهر گوهردشت رزمی رستاخیر

کیک بوکسینگ در گوهر دشت کرج

تمرین در فضای باز جهت ایجاد شور ورنشاط و درو همی در استان البرز

تمرین کیک بوکسینگ در شرایط ایده آل

هزینه ورزش بیماری عدم تحرک بزرگسال

بیمه ورزشی الیت کیک بوکسینگ ج.ا.ا

ثبت نام بیمه ورزشی

مربیان ورزشی در ورزش و سلامت جامعه و سیاستگذاری ورزشی

ورزش و فعالیت بدنی: مفهوم حرکت برای سلامتی

تعطیلی باشگاه های ورزشی در استان البرز

باشگاه رائین خیابان اهری فردیس الیت کیک بوکسینگ

هفتمین دوره مسابقات جهانی الیت کیک بوکسینگ

استاد برشی استاد کیان استاد امین

بهرام شیرزاد سلوشی فرشادربیع افشین جودی

دکترین کیک بوکس الیت کیک بوکسینگ البرز شهرک وحدت

آزمون کمربند الیت کیک بوکسینگ فرشاد ربیع افشین جودی

در شهرستان فردیس - کرج (

باشگاه های ورزشی شهرک وحدت و ...

استان البرز )

گلادیاتور سازی کیک بوکسینگ و رزمی مسابقه

تمرین و آموزش الیت کیک بوکسینگ بهرام شیرزاد سلوشی

آموزش خصوصی کیک بوکسینگ بوکس شهرک وحدت فردیس کرج البرز

آدرس باشگاه های شهرک وحدت

آموزش خصوصی برای کیک بوکسینگ فردیس کرج شهرک وحدت

معلم خصوصی

الیت کیک بوکسینگ هرمزگان

استاد محمد نوروزی

انگیزه و نشاط

  • ۲
  • ۰

عنوان مقاله  

                         فراتر از ورزش و فعالیت بدن :   مفهوم حرکت در ارتقاء سلامت

  خلاصه توضیحات ( چکیده ، کلمات کلیدی ، مفهوم متغییرهای و توضیحات مرتبط با آنها)

ادبیات بهداشت عمومی مملو از شواهد در مورد اثرات مختلف سلامتی ورزش و فعالیت بدنی است. با این حال ، مفاهیم ورزش و تمرین و همچنین مفهومی که اخیراً پیدایش سلامت جسمی را تقویت کرده است ، در یک چارچوب بهداشت عمومی سنتی مورد نقص واقع شده اند. به همین ترتیب ، آنها در یک زمینه ارتقاء سلامت از کاربرد محدودی برخوردار هستند. بر این اساس ، تحقیقات زیادی در مورد چگونگی ارتباط ورزش یا فعالیت بدنی با سیاست های عمومی سالم و محیط های حمایتی انجام نشده است. مطالعات زیادی در مورد چگونگی فعالیت ورزش و فعالیت بدنی در توانمندسازی ، سرمایه اجتماعی ، توسعه جامعه و غیره وجود ندارد .

در عوض ، تمرکز دقیق پزشکی زیستی از مفاهیم سنتی ورزش و فعالیتهای بدنی باعث می شود تا تحقیقات در مورد فرآیندهای پزشکی و نتایج پزشکی زیستی متمرکز شود : مفهوم ورزش و تمرین که تا دهه 1990 بر تحقیقات و توصیه های بهداشت عمومی حاکم بود ، بیشتر روی فرایندهای آموزش و سازگاری فیزیولوژیک متمرکز بود. به عنوان مثال ، دوره های 15 تا 60 دقیقه ورزش با 60% تا 90% حداکثر ضربان قلب در 5-3 روز در هفته توسط کالج پزشکی ورزشی آمریکا برای بهبود وضعیت و سلامت (از نظر جسمی) توصیه شده بود.

مفهوم افزایش سلامت با فعالیتهای بدنی (HEPA) که از اواسط دهه 1990 در سلامت عمومی حاکم است ، زمینه فرایندهای مورد نظر را گسترش داد. به طور خاص ، زمینه های کار و حمل و نقل به بافت سنتی فعالیت های اوقات فراغت (ورزش) اضافه شده است. بر این اساس ، توصیه های بهداشت عمومی به سمت 30 دقیقه در مجموع تقریباً از همه نوع فعالیت های بدنی متوسط ، ترجیحا در تمام روزهای هفته تغییر یافته است. با این وجود ، افزایش سلامت با فعالیتهای بدنی، علاقه عمومی به بهداشت عمومی را در فرآیندهای سازگاری فیزیولوژیکی حفظ کرد: یعنی  "شمارش کالری"  مطرح گردید ( اندازه گیری مصرف کالری ، به یک موضوع اصلی تحقیق و مداخله تبدیل شد.)

با توجه به اهمیت روزافزون مسائل مربوط به ورزش و فعالیت بدنی در بحث بین المللی بهداشت عمومی از یک سو و پیوند حاشیه ای بین ورزش سنتی یا مفاهیم فعالیت بدنی و حوزه های اصلی ارتقاء سلامت از سوی دیگر ، به مفهوم جدیدی نیاز است که ممکن است قادر به پر کردن این شکاف باشد.  این مفهوم باید از الگوی جدید بهداشت عمومی پیروی کند تا فرآیندها و نتایج مرتبط با آن را در چارچوب ارتقاء سلامت تعریف کند. این مفهوم را "حرکت" می نامیم .

مفاهیم حرکت

1 - جنبش/حرکت یک مقوله اساسی بنیادی آموزشی است که ازنزدیک با رشد و پیشرفت فردی و استقلال ارتباط دارد: از اولین مراحل زندگی ما ، جایی که یاد می گیریم در محیط زیست برای تعامل کاوش کنیم ، تا پیرترین سنی که شکنندگی ممکن است ظرفیتهای بدنی را محدود کند ، پتانسیل ما برای کنترل عوامل تعیین کننده زندگی ما بسیار به توانایی ما در حرکت تکیه دارد. در این زمینه ، جنبش "  e. گرم " ( بحث کالری) می تواند عملکرد شناختی و ظرفیت یادگیری و همچنین عزت نفس و خودکارآمدی را افزایش دهد.

2 - جنبش/حرکت یک مقوله اساسی اجتماعی است. ما باید "خودمان حرکت کنیم" - از نظر جسمی و گاهی اوقات نیز به شکلی ذهنی  برای جمع شدن با دیگران. زمینه حرکت فرصت های مشخصی را برای شبکه های اجتماعی ایجاد می کند: ممکن است شخصی با پیوستن به طور مرتب برای پیاده روی ، با همسایگان خود دوستی بهتر پیدا کند و یا افرادی که در درجه اول برای ورزش در یک کلوپ ورزشی جمع شده اند ، ممکن است روابط اجتماعی نزدیک تری ایجاد کرده و حمایت اجتماعی را تجربه کنند.

3- جنبش/حرکت یک مقوله اساسی سیاست است. اصطلاح "جنبش اجتماعی" به طور مستقیم به پتانسیل حرکت برای تعامل جامعه اشاره دارد.  بنابراین از تلاشهای سیاسی برای یک محیط سالم حمایت می کند. در این میان ، برنامه ریزی شهری شناسایی شده است و خواستار طرح های جامعه ای هستند که برای حرکت جذاب هستند.

4- جنبش/حرکت یک مقوله بنیادی محیطی است. نه تنها پیش شرط مقابله با یا تغییر محیط همانطور که در بالا در زمینه آموزش ذکر شد. زمینه حرکت نیز ممکن است شرایط محیطی بهتری را برای زندگی سالم ایجاد کند. به عنوان مثال ، مطالعات روابط بین ایمنی محله و فعالیت بدنی را نشان داده است. همسایه هایی که میزان جرم آنها بالاتر است ، سایر ساکنین را مانع از پیاده روی برای حمل و نقل ( انجام کارهای روزمره) می کنند ، محله هایی که کار/فعالیت روزمره ساکنان ازطریق  قدم زدن یا پیاده روی انجام می شود  دارای نرخ جرم و جنایت کمتری هستند.

برای نتیجه گیری ، تغییر پارادایم از سلامت عمومی سنتی به سلامت عمومی جدید که ارتباط نزدیکی با توسعه مفهوم ارتقاء سلامت در اواخرقرن بیستم داشت ، هنوز در حوزه روزافزون مهم ورزش و فعالیتهای بدنی اجرا نشده است.

در اینجا ، مفاهیم و تحقیقات هنوز بر تمرکز باریک پزشکی زیستی حاکم هستند. یک مفهوم جدید ، مفهوم حرکت ، می تواند به غلبه بر عدم شناخت مفاهیم قبلی با توجه به زمینه ارتقاء سلامت خاص کمک کند. به طور خاص ، جنبش به عنوان یک مفهوم اساسی آموزشی ، اجتماعی ، سیاسی و زیست محیطی تعریف می شود.( پیشنهاد نویسنده مقاله برای تحقیقات آینده) و از این رو می توان به مداخلات و تحقیقات بیشتر در این زمینه در زمینه های اصلی ارتقاء سلامت کمک کرد.

------------------------------------------------------------

توضیحات/پاورقی

 در آلمانی ، سه مفهوم مختلف برای حرکت به کار می رود:

1-: "Bewegung" ممکن است شامل تمام مفاهیم مربوط به مفهوم حرکت باشد،

2- در مقابل ، اصطلاح آلمانی "ورزش" به طور خاص به "ورزش" و "تمرین" انگلیسی اشاره دارد،

3- در حالی که اصطلاح آلمانی "Körperliche Aktivität" با تمرکز محدود "حرکت بدنی" که توصیف مفهوم "فعالیت بدنی" است ، کاملاً متناسب است. "

4- منبع/ SPRINGER

  • ۹۹/۰۱/۰۴
  • بهرام شیرزادسلوشی

ورزش و فعالیت بدنی: مفهوم حرکت برای سلامتی